Tylko 18 proc. polskich pracowników i pracowniczek zna warunki awansów i podwyżek w swoich firmach. Co trzecia osoba ma od pracodawcy zapewnioną możliwość szkoleń i rozwoju. Nowe dane No Fluff Jobs
Tylko ⅓ osób pracujących w Polsce twierdzi, że obecny pracodawca oferuje im możliwość szkoleń i rozwoju zawodowego. Wśród benefitów pozapłacowych w 41 proc. ogłoszeń o pracy wymieniany jest budżet szkoleniowy, jak wynika z danych No Fluff Jobs. Coraz częściej pracodawcy oferują kandydatom i kandydatkom możliwość skorzystania z ubezpieczenia na życie – odsetek ogłoszeń zawierających informację o takim beneficie wynosi 24 proc. i od początku roku wzrósł o 6 punktów procentowych.
2024-10-22, 10:42

Zaledwie 18 proc. pracowników i pracowniczek ma dostęp do informacji o ścieżce kariery w swojej obecnej pracy, zna warunki awansu i/lub podwyżki, jak wynika z najnowszego raportu No Fluff Jobs, polskiego portalu z ogłoszeniami, który od 10 lat ułatwia kandydatom i kandydatkom znalezienie pracy dopasowanej do ich oczekiwań finansowych. Tylko 34 proc. zatrudnionych, pytanych o to, co oferuje im obecny pracodawca, wskazuje możliwość szkoleń i rozwoju zawodowego. Z elastycznych godzin pracy może korzystać 30 proc. badanych, 17 proc. ma możliwość wyboru trybu pracy (zdalnego, hybrydowego lub stacjonarnego), a zaledwie 9 proc. mogło przy zatrudnianiu wybrać typ umowy. Najwięcej badanych – 38 proc. – wskazało odpowiedź „żadne z powyższych”. 

W każdym badaniu No Fluff Jobs, w którym pytamy o najważniejsze aspekty pracy, na górze zestawienia pojawiają się: wynagrodzenie i możliwości rozwoju. Tymczasem niewielki odsetek pracujących Polek i Polaków ma dostęp do informacji m.in. o oferowanym wynagrodzeniu, ścieżce kariery czy budżecie rozwojowym. Powodów może być kilka: niektóre firmy szukają w ten sposób oszczędności w trudniejszych czasach, inne może dopiero zaczynają porządkować swoje procesy i dbać o doświadczenia pracowników i pracowniczek. Inwestowanie w rozwój i dobrostan pracownika to także inwestowanie w organizację, która zyskuje nowe kompetencje i zmniejsza ryzyko rotacji – komentuje Tomasz Bujok, CEO w No Fluff Jobs.

Ubezpieczenie na życie coraz popularniejszym benefitem

Od lat do najczęściej oferowanym przez pracodawców benefitem – i jednocześnie najbardziej pożądanym przez pracowników i pracowniczki – jest prywatna opieka medyczna. Według danych No Fluff Jobs pojawia się w 73 proc. ogłoszeń. W blisko 60 proc. ofert pracy wymieniana jest również karta subskrypcyjna na zajęcia sportowe

Jednak, patrząc całościowo na rynek, firmy nie oferują zbyt wielu świadczeń pozapłacowych. Trzeci co do popularności benefit – budżet szkoleniowy – można znaleźć w 41 proc. ogłoszeń o pracy. Kolejne miejsca zajmują: praca w małym zespole (29,5 proc.), ubezpieczenie na życie (24 proc.), lekcje językowe (13 proc.), imprezy integracyjne (10 proc.) oraz karta lunchowa (5,4 proc.). Warto wspomnieć, że odsetek ofert zawierających informację o ubezpieczeniu na życie od początku roku wzrósł aż o 6 punktów procentowych.

Parking dla rowerów już w połowie ofert pracy

Z kolei wśród najczęściej proponowanych przez firmy udogodnień znajdują się nowoczesne biuro (59 proc. ofert), parking dla rowerów (49 proc.) i darmowy parking (41 proc.). W 28 proc. ogłoszeń pracodawcy wspominają o playroomie (pokoju, w którym pracownicy mogą się odprężyć przy różnego rodzaju rozrywkach, np. grach), a w 26 proc. o darmowych przekąskach

Dla części osób poszukujących pracy benefitem albo przynajmniej zaletą może być brak dress code’u, czyli wymogu formalnego ubioru w pracy. Wysoki odsetek ogłoszeń podkreślających brak tego typu wymagań można znaleźć w branżach takich jak IT (51 proc. ofert), telekomunikacja (44 proc.), konsulting (39 proc.) i marketing (36 proc.). 

Źródło:

Dane pochodzą z portalu No Fluff Jobs i dotyczą 3. kwartału 2024 roku.

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
Managerka Public Relations
691476903
ZAŁĄCZNIKI
fot_freepik.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.